Ofte stilte spørsmål
-
Minibanken slukte kortet mitt, hva skal jeg gjøre?Dersom minibanken har slukt kortet ditt, kan årsaken være:
1. Skader på magnetstripen
2. At kortet er blitt sperret
3. Tekniske feil ved minibanken
Ta kontakt med banken din eller vårt kundesenter snarest dersom dette skjer. -
Hvordan kan jeg endre kredittgrensen på kortet?Du kan søke om endret kredittgrense i nettbanken, mobilbanken eller kontakte banken direkte. Hvis søknaden godkjennes, endres grensen umiddelbart.
-
Hvilken PIN-kode skal jeg bruke?Det er samme PIN-kode på kredittkort som på andre kort fra banken.
-
Glemt PIN-Kode?Du har samme PIN-kode på kredittkortet som på andre kort fra banken. Du kan hente PIN i nettbanken og mobilbanken for bank- og kredittkortene dine.
Velg Korttjenester - Hent PIN i mobilbanken eller logg deg inn i nettbanken og velg Kort - Hent PIN. -
Finner ikke gyldig kort for å hente ut PIN-kodeDessverre er det en noen PIN-koder som ikke kan hentes ut i nettbanken da de er for gamle. I slike tilfeller vil du få beskjed om: ”Finner ikke gyldig kort for å hente ut PIN-kode.”
Vi ber deg da om å ta kontakt med Eika Kundesenter på tlf (+47) 915 03850. -
Finnes det mulighet for eFaktura?Eika Kredittbank tilbyr eFaktura til sine kunder. Når du har betalt en regning i nettbanken vil du oppleve å få spørsmål om du ønsker å bruke eFaktura. Si "ja takk" og din neste faktura kommer som eFaktura. Alternativt kan du opprette eFakturaavtalen manuelt i nettbanken under Betalinger - Betalingsavtaler - eFaktura - Inngå ny eFaktura avtale.
-
Hva er revolverende kreditt som kommer på fakturaen?Revolverende kreditt er beregnet rente for benyttet kreditt på kredittkortet.
-
Kan jeg få endret forfallsdato på fakturaen?Ja, du kan velge mellom forfallsdatoene 5., 15. og 25. (gjelder ikke for Eika Bedrift).
Send en mail til kundesenter@eika.no for å endre forfallsdato. -
Må jeg vente på neste faktura med å sjekke transaksjonene mine?Nei, du kan når som helt sjekke transaksjonene dine i mobilbanken eller i nettbanken under Kort – Kredittkort – Transaksjoner.
-
Jeg får ikke opp eFakturagrunnlaget mittSannsynligvis har du en POP-UP blokkering som stopper dette. Du kan rette dette ved å klikke på Verktøy- POP-UP blokkering – alltid tillate POP-UP fra dette området.